Sırça Kümes

Amerikalı oyun yazarı Tennessee Williams'ın sorunlu bir aile yaşamı vardı. Eşcinseldi ve bu tercihi yüzünden hayatı boyunca çeşitli hakaretlere ve saldırılara maruz kalmıştı. Oyunlarındaki karakterleri ailesinden ve yakın çevresinden seçerdi. Sırça Kümes'te ki anne, aslında kendi annesidir mesela.

Avcılar Belediye Tiyatrosu, Barış Manço Kültür Merkezi'nde Yıldız Kenter Sahnesi'nde ücretsiz olarak sergilemektedir oyun. Yaklaşık bir buçuk saat, tek perde, dram. Gayet kaliteli bir metin zaten ve oyuncularda gayet güzel oynadılar. Dram sevmeyene işkence gelebilir tabi ayrı mesele. Oyunun afişi gayet kötü; dört oyuncu 'ABT oyuncuları' olarak genellenmiş. Ayrıca oyun hakkında internette hiç bir bilgiye rastlayamadım. Yani tabi daha önce DT oynamış oyunu; onun hakkında yazılar, resimler var ama kültür merkezinin sitesinde ve başka bir yerde bu oyunla ilgili herhangi bir bilgi yok. Şimdi oldu ama, ben yazdım oldu.

ABT Genel Sanat Yönetmeni aynı zamanda Avcılar Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürü olan Taner Çetin. Şu sıralar başka oyun sahneliyorlar mı bilmiyorum. Aylık oyun takvimleri var mı onu da bilmiyorum. Ama kültür merkezinin önünden geçerken bir sonraki oyunun ne zaman oynanacağı yazıyor. Yolunuz düşerse tavsiye ederim.

20.04.2013